Veel gestelde vragen over pachten

Hoe kan ik mij inschrijven voor een pachtvak?

  • Op de pagina ‘Verkoop, huur en pacht of uitgifte anderszins van onroerende zaken’ staat onder het kopje 'Actueel aanbod verkoop en uitgifte' een link naar de beschikbare pachtvakken. Hier vind je de informatie over voorwaarden & criteria en een link naar de kaart en het inschrijfformulier. Lees de informatie goed door voordat je naar de kaart gaat, zodat je weet aan welke voorwaarden je moet voldoen om in aanmerking te komen voor een pachtvak van Wetterskip Fryslân.

Kan ik mijn inschrijving wijzigen?

  • Het is niet mogelijk je inschrijving te wijzigen. Je kunt je inschrijving wel tot de sluitingsdatum intrekken. Dit doe je door middel van een e-mailbericht te sturen naar info@wetterskipfryslan.nl onder vermelding van het zaaknummer van het pachtvak. Hierna kun je opnieuw inschrijven.

Kan ik op meerdere pachtvakken inschrijven?

  • Je kunt op meerdere pachtvakken inschrijven. Er zijn selectiecriteria en gunningscriteria op basis waarvan wij de pachtvakken gunnen. Deze lees je op de aanbod pagina.

Ik ben schapenhouder, maar ik heb geen Kamer van Koophandel nummer. Kan ik in aanmerking komen voor een pachtvak?

  • De pachtvakken worden enkel gegund aan een bedrijfsmatig schapenhouder. Zonder inschrijving in de Kamer van Koophandel kom je niet in aanmerking voor een pachtvak. Je moet je dan eerst inschrijven bij de Kamer van Koophandel.

Van mijn inschrijving heb ik geen bevestigingsmail ontvangen, wat nu?

  • Mogelijk is de e-mail in je spam of ongewenste e-mailbox terecht gekomen. Mocht dit niet het geval zijn, neem dan contact op met ons op via info@wetterskipfryslan.nl.

Wanneer weet ik of de pacht aan mij wordt gegund?

  • Uiterlijk 30 dagen na de sluitingstermijn van de inschrijving ontvang je van ons een mail met daarin reactie of de pacht wordt gegund en of deze aan jou wordt gegund.

De inschrijving op de website lukt niet, kan ik mijn inschrijving telefonisch doorgeven?

  • Het is niet mogelijk je inschrijving telefonisch te doen. Heb je hulp nodig? Bel dan met telefoonnummer 058 292 222. Wij zullen je dan telefonisch helpen het inschrijfformulier op de website in te vullen.

Hoe weet ik of er nieuw aanbod is van Wetterskip Fryslân?

  • Op dit moment is het nog niet mogelijk om je automatisch te attenderen op nieuw aanbod. Je moet hiervoor dus zelf de website in de gaten te houden.

Is het moment van inschrijving van invloed op de gunning?

  • Het tijdstip van inschrijving is niet van invloed op de gunning, hiervoor zijn andere criteria van toepassing die je vindt op de informatiepagina van de aangeboden pachtvakken.

Hoe lang kan ik een pachtvak pachten?

  • Bij de informatie over de inschrijving van een betreffend pachtvak staat de pachtduur vermeld.

Kan ik ook een inschrijfformulier ontvangen om op papier in te schrijven?

  • Inschrijven kan uitsluitend via het digitale inschrijfformulier op de website.

Wat zijn de overige bijzondere voorwaarden die niet in de algemene voorwaarden staan vermeld?

  • De overige bijzondere voorwaarden staan, indien van toepassing op het pachtvak, vermeld in pop-up die zichtbaar wordt wanneer je op een pachtvak klikt in de kaart, deze staan helemaal onderaan.